22 grudnia 2024

10 typów angażujących postów na facebook

Znasz powiedzenie: jeden obraz jest warto więcej niż 1000 słów? Tak właśnie jest, ponieważ grafika pobudza wyobraźnię odbiorcy i oddziałuje na zmysły. Nie wierzysz? Wyobraź sobie cytrynę, którą przecinasz nożem i dotykasz językiem. Co czujesz? Czy nie jest tak, że pojawił się lekki ślinotok? To tylko jeden z wielu przykładów, aby udowodnić Ci, że odpowiednia grafika przyciąga odbiorców. odbiorcy znacznie mocniej zapamiętują ciekawą grafikę niż tekst. Mozg szybciej i łatwiej przetwarza obrazy niż tekst. Jak wykorzystać obrazy w postach na facebooku? Twórz wizualizacje, które przyciągają uwagę. Zaplanuj publikację grafiki w taki sposób, aby opowiadać historię swojego biznesu. Publikuj zdjęcia produktów, ze swoim wizerunkiem, za kulisami oraz inne grafiki, które przyciągają uwagę. Jeśli na zdjęciu użyjesz grafiki, to nie przekraczaj 20% powierzchni, ponieważ facebook tego nie lubi. Pamiętaj, aby przedstawiając swoje usługi lub produkty, wzbudzać pozytywne emocje. Dzięki temu zakotwiczysz swoją ofertę z pozytywnymi emocjami. Testuj różne rozwiązania, np. grafika po lewej stronie, a tekst po prawej, aby oddziaływać na obie półkule mózgowe.


Wideo w postach na facebook


Jedno wideo jest wart więcej niż 1000 obrazów. Możesz wykorzystać nagrania na wiele sposobów, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Facebook ,,chętniej” promuje wideo niż grafikę. Dlatego polecam Ci systematycznie umieszczać ten rodzaj postów. Jaką tematykę mogą zawierać nagrania? Podobnie jak klasyczne posty w formie tekstowej, publikuj: zabawne treści związane z Twoją marką, poradniki, wideo – oferty, pokazuj efekty klientów oraz opowiadaj historię swojego biznesu oraz klientów. Pamiętaj, aby w historiach używać następującego schematu:
problem (sytuacja przed skorzystaniem z oferty)-rozwiązanie (Twój produkt lub usługa)-korzyść (jak zmieniło się życie klienta po skorzystaniu z oferty)
Bez względu na tematykę publikowanego wideo, zawsze udostępniaj treści, które będą kojarzyć się z Twoim biznesem lub marką osobistą.


Tekst w postach na facebooku


Pomimo że obraz jest wart więcej iż 1000 słów, to nie lekceważ potęgi treści pisanej. Grafika przyciąga uwagę, podobnie jak wideo. Natomiast tekst to dopełnienie posta. Za pomocą perswazyjnej treści, możesz wzbudzić ciekawość i przekonać odbiorców do obejrzenia wideo. Stosuj ciekawa grafikę, która przyciąga uwagę i stosuj opisy Publikuj posty z poradami, nowościami w branży, swoimi wnioskami. Edukuj i opowiadaj historie, aby budować grono potencjalnych klientów. Wykorzystuj wizualizacje oraz tekst, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.


Treści innych użytkowników


Na fanpage możesz udostępniać treści innych użytkowników i dodawać opisy, kojarzone z Twoją ofertą. Oczywiście nie chodzi o to, abyś udostępniał posty konkurencji, lecz takie, które są uzupełnieniem Twojej branży. Na przykład: suplementy diety – post z badaniami danego składnika np. witaminy C. Księgowości post o zmianie w podatkach, itd. W ten sposób zaczniesz też budować wiarygodność. Pamiętaj jednak, aby przed upublicznieniem posta, sprawdzić, czy informacje są rzeczywiście zgodne z prawda W kocu chodzi o Twoją markę, nieprawdaż? Dziel się treściami, które według Ciebie są warte udostępniania.


Posty blogowe na facebooku


Jeśli prowadzisz blog firmowy, na którym publikujesz wartościowe treści, to udostępniaj je na faacebooku. Kierowanie ruchu na firmowego bloga sprawi, ze zbudujesz wizerunek eksperta w branży. Jeśli jeszcze nie prowadzisz bloga, to zacznij jak najprędzej. Systematyczne publikowanie treści dla naszych klientów sprawiły, że blog generuje ruch organiczny, przez co wpisy w większości czytają osoby zainteresowane produktem lub usługą. Zintegruj posty blogowe ze swoją strategią w social media. Na blogu umieść formularz zapisu lub przekierowanie na landing page. Pamiętaj, że możesz udostępniać wpisy blogowe innych użytkowników lub firm, które są wartościowe. Pomimo że prowadzenie firmowego bloga wymaga systematyczności, to efekty są długofalowe i budują silną pozycję firmy na rynku.


Podcasty, jako posty na facebooka


Podcasty to świetna forma przekazywania wiedzy,,, którą możesz wykorzystać w postach na facebooku. Pomimo że istnieją platformy dedykowane podcastom, to przetestuj, jak ten typ postów sprawdzi się w Twoim biznesie. Nie musisz nagrywać, lecz możesz udostępniać gotowe nagrania innych. Pamiętaj, aby tematyka była związana z twoją branż, a najlepiej biznesem. Podcasty to świetna forma przekazywania wiedzy częściach, co angażuje odbiorców. Dlatego przetestuj, jak to zadziała w Twojej grupie docelowej.
Inspirujące cytaty
Ludzie z natury odczuwają potrzebę dzielenia się czymś, co ich inspiruje do działania. Dlatego cytaty świetnie sprawdzają się niemalże w każdej branży. W jaki sposób je publikować Najlepiej w formie grafiki i tekstem w sekcji opisu posta. Możesz zadać pytanie, aby zachęcić odbiorców do komentowania. Dzięki temu zyskasz większe szanse na zasięgi organiczne. Odbiorcy często dzielą się cytatami, przez udostępnianie postów na swoich profilach. To pozwoli Ci zyskać dodatkowe zasięgi i poszerzyć grono potencjalnych klientów. Cytaty również powinny być w maksymalnym stopniu związane z Twoim biznesem.


Posty typu uzupełnij zdanie


To genialna metoda na angażowanie potencjalnych klientów i budowanie relacji. Jak możesz wykorzystać ten typ postów? Utwórz zadanie z brakujących słowem, a następnie poproś użytkowników o uzupełnienie. Odpowiednia konstrukcja zdania pozwoli Ci poznać potrzeby i oczekiwania odbiorców. Informacje te wykorzystaj po to, aby modyfikować ofertę odpowiednio do grupy docelowej. Możesz także wybrać listę najbardziej ekscytujących rzeczy w swoim biznesie, dobrać inspirująca grafikę, uzupełnić ją opisem i poprosić odbiorców o jej udostępnianie i dzielenie się spostrzeżeniami w komentarzach. dzięki temu odbiorcy zaczną wchodzić ze sobą w interakcję, co zwiększy zaangażowanie.


Śmieszne memy i inspirujące obrazy jako posty na facebooku


Facebook z założenia jest platforma rozrywkową Natomiast faktem jest, że przebywają na nim Twoi klienci. Dlatego możesz wykorzystać zabawne memy w postach, dodać opisy i poprosić o komentarze i udostępnianie. Znajdź memy,, które są powiązane z Twoją firmą i wykorzystaj je w postach. Rób to rozsądnie, aby nie zamienić firmowej strony na fb wyłącznie w profil rozrywkowy. Kolejnym sposobem przyciągania i angażowania odbiorców są inspirujące obrazy, Przyciągają wzrok, pobudzają wyobraźnię i pozytywnie wpływają na motywację do działania. Zadbaj o estetykę i spójność w tego typu postach. Taki rodzaj postów informuje również użytkowników o treściach, które znajdą po przejściu na Twoją stronę, np. www lub bloga.


Quizy i infografika


12. Quizy to świetna forma rozrywki, która bawi i angażuje odbiorców. Oczywiście powinny być powiązane z Twoją działalnością. Możesz prezentować zabawne zadania do wykonania, itd. Połącz treści edukacyjne, wplatając w nie odrobinę zabawy. Umieść również proste, aby odbiorcy zaprosili innych do wzięcia udziału w zabawie. Kolejnym rodzajem postów na facebooku jest infografika. To świetny rodzaj postów, który służy do przedstawiania wyników, faktów i innych informacji istotnych w Twoim biznesie. Facebook jest genialną platformą do rozpowszechniania informacji w takiej postaci.
Pamiętaj, aby w każdym poście dodawać CTA, czyli wezwanie do akcji (przeczytaj post, skomentuj, zapisz się, itd). Dlaczego? Ponieważ ludzie podświadomie czują się zobowiązani do udzielenia odpowiedzi lub podjęcia działania, jeśli zostaną o to bezpośrednio poproszeni. Zachowaj umiar w umieszczenia CTA, aby odbiorcy nie poczuli się przytłoczeni.
Publikuj różne typy postów na facebooku, aby przekonać się, które uzyskują największe zaangażowanie. Pamiętaj, ze trendy w marketingu internetowym, podobnie jak zachowania użytkowników zmieniają się. Dlatego analizuj zachowania grupy docelowej i modyfikuj ofertę odpowiednio do jej potrzeb.