19 marca 2024

Korzyści płynące z marketingu bezpośredniego

Działania marketingowe docelowo mają doprowadzić do sprzedaży produktu lub usługi. 

Warto jednak mieć na uwadze to, że sprzedaż do której finalnie dochodzi, jest wynikiem nie tylko samego przedstawienia produktu większej liczbie osób a całej kampanii marketingowej, która uwzględnia: badanie rynku i potrzeb klientów, odpowiedniego targetowania, ogólnej filozofii marki i idące z nią wartości czy bezpośrednia relacja z klientami.

Więcej o różnych rodzajach marketingu przeczytasz w portalu www.polecisz.pl.

Marketing może mieć formę pośrednią lub bezpośrednią

Czym jest marketing bezpośredni? Marketing bezpośredni to połączenie reklamy wraz ze sprzedażą. W takiej formie marketingu stosuje się bezpośrednie komunikaty kierowane do klientów Klienci są wybierani bardzo starannie, a komunikaty personalizowane – bardzo ważny jest kontakt bezpośredni z klientem, tak aby możliwe było uzyskanie reakcji bezpośredniej czyli natychmiastowej i dającej się zmierzyć reakcji konsumenta.

Marketing bezpośredni jest działaniem skierowanym do klienta – jak wskazuje samo określenie – bezpośrednio. Do komunikowania z klientami wykorzystuje się takie narzędzia jak: internet, telefon, poczta czy fax. Rodzaj zastosowanego marketingu, planujemy pod dane medium – innymi słowy: inna będzie forma marketingu zastosowana w Internecie a inna podczas kontaktu telefonicznego.

Oczywiście, mogą się one wzajemnie uzupełniać, co dla klienta może być dodatkową wartością. Formy marketingu bezpośredniego, które mamy do dyspozycji to: marketing internetowy, telemarketing, sprzedaż wysyłkowa, sprzedaż w domu klienta czy marketing za pośrednictwem telewizji.

Dokonanie zakupu poprzez klienta indywidualnego odbywa się wygodnie, przyjemnie i bez konieczności wychodzenia z domu. Klient może spokojnie obejrzeć produkt i podjąć decyzję konsumencką wraz z rodziną.